"God moves in mysterious ways, His wonders to perform..." William Cowper

Monday, January 9, 2012

When Our Plans Go Wrong

This past week has been a whirlwind. I feel like a racer striving toward the finish line (completing the final edits on my work-in-progress) but only getting as far as the three-quarter mark before something trips me up.

I admit, I'm a bit of a control freak. This can be a major problem in life. After the kids were on Christmas vacation I looked forward to some alone time, but they've been in school for a week and that time has remained elusive. Nothing seems to be going my way. (Don't I sound incredibly spoiled? God, forgive me, I am!) Even the blog I planned for this morning has been postponed because I can't seem to put pictures on my posts any longer.

It's times like these when I realize how silly I am to assume I have any amount of control on my life. How much better are things when I give each and every day to God, instead of putting my confidence in my own plans? This lesson is a hard one for me but it helps when I can find the good in each situation. Many times when my own plans are disrupted, I find multiple blessings in that disruption. More often than not, I find myself leaning more heavily on my Creator, turning to Him instead of my own best intentions.

So today, as my oldest is home sick (my youngest had his turn on Friday), I will seek the blessing it is to spend alone time with him. I will read to him. Pray with him. Maybe play a game or two of Uno. My own plans will wait. They are never as important as I make them out to be--certainly not more important than my child.

How do you handle disrupted plans?

7 comments:

  1. Amen, Heidi. An inspiring post as I've been feeling the same off and on lately. Maybe you couldn't load the photos because God had this in mind for today--for all of us.

    ReplyDelete
  2. Heidi,

    This was such a beautiful reminder for me this morning. I struggle with putting confidence in my own plans as well. You've inspired me today. Love you, dear friend.

    Melanie

    ReplyDelete
  3. I hope your kiddos feel better soon! And thank you for the wonderful lesson in this. I'm such a planner that when those plans get interrupted, it's super hard for me to readjust. I am trying hard this year to take things as they come and find God's purpose in them, to find the blessing that comes along with a different path.

    ReplyDelete
  4. Greetings from a fellow control freak! :) I totally feel your pain, Heidi, and I hope your son feels better soon (and that you can get back to that routine soon too).

    ReplyDelete
  5. Sandy, Melanie, Cindy, and Sarah, thank you so much for your comments. They are such a blessing and an inspiration to me. Happy New Year! :)

    ReplyDelete
  6. MUITO BOM!LINDO BLOG! Eu acredito que Deus criou o homem e deixou o manual de instrução, a “BÍBLIA SAGRADA!” A Bíblia é a divina revelação da palavra de Deus e não produtos enlatados, eu costumo dizer que: “As pessoas precisam parar de comer tudo o que dão. E começar a questionar! ” Alguém escuta alguma coisa de alguém, e saem falando, sem questionar, sem saber se é verdade ou não. As pessoas precisam se perguntar! Será que a minha crença esta de acordo com a lei de Deus? Será que a religião que eu nasci sempre me falou a verdade? Quando uma pessoa morre pra onde ela vai? Ela volta? A bíblia apoia o homossexualismo? Quem não herdara o reino de Deus? O que devo saber sobre idolatria, imagens e escultura? O que devo saber sobre o único batismo? Será que tem uma sequência para salvação? A quem eu devo me confessar, quem pode me perdoar? Religião salva alguém? Essas e outras perguntas e respostas em: www.aunicaverdadeemsuapropriabiblia.blogspot.com Você pode dizer, eu já sou salvo amém! Vamos atrás de quem não esta, “Se você quer se dar bem com o mundo seja hipócrita, mas se você quer se dar bem com Deu seja verdadeiro!” divulgue este site, porque : “Eis que vêm dias, diz o Senhor Jeová, em que enviarei fome sobre a terra, não fome de pão, nem sede de água, mas de ouvir as palavras do Senhor. E irão vagabundos de um mar até outro mar, e do norte até ao oriente; correrão por toda parte, buscando a palavra do Senhor, e não a acharão." ( Amós cap 8 ver 11 e 12 )Fale para outras pessoas, por que “O Senhor não retarda a sua promessa, ainda que alguns têm por tardia: mas é longânimo para convosco, não querendo que alguns se percam, senão que todos venham a arrepender-se. ”(II Pedro cap. 3 ver 8) e “Que quer que todos os homens se salvem, e venham ao conhecimento da verdade. Porque há um só Deus, e um só Mediador entre Deus e os homens, Jesus Cristo o homem. (I A Timóteo cap 2 ver 5 e 6) Seja sua bíblia, católica ou evangélica, aqui você vai tirar suas duvidas. www.aunicaverdadeemsuapropriabiblia.blogspot.com E conhecereis a verdade, e a verdade vos libertara (João cap 8 ver 32) Se você tiver coragem de perguntar, a bíblia terá coragem de responder!

    ReplyDelete